Rozmowa kwalifikacyjna w Agencji reklamowej

Pracownicy agencji reklamowej są przede wszystkim twórczymi ludźmi. Pozyskiwanie klientów jest równe ważne jak efektywne promowanie ich produktów i usług. Potrzeba ciągle nowego spojrzenia w tej branży. Nie wystarczy tylko pomysł na chwytliwy gadżet ale oczywiście szeroko pojęta treść i znajomość potrzeb klienta. Przeczytaj nasz poradnik, a dowiesz się jak prawidłowo zaprezentować się przyszłemu pracodawcy na rozmowie kwalifikacyjnej.

Agencja reklamowa jest miejscem pracy, w którym niezwykle ważna jest twoja osobowość, łatwość pozyskiwania i utrzymywania kontaktów w różnych sferach życia oraz po prostu szczęście. W tej branży nie liczy się tyle rodzaj i kierunek ukończonych studiów, ale dar kreatywności i umiejętności pracy pod presją czasu a także podzielności uwagi. Na pewno nie zagrzeją tutaj długo miejsca flegmatycy i im podobne temperamenty.

Jeśli przeszedłeś/przeszłaś pozytywnie wstępny etap rekrutacji, czyli pozytywną weryfikację twojego Curriculum Vitae, przygotuj się do rozmowy z pracodawcą. Nade wszystko ważna jest punktualność oraz pierwsze wrażenie. Dlatego mimo iż starasz się o pracę w promocji, nie próbuj zaskakiwać kolorowym garniturem. Na rozmowę kwalifikacyjną przychodzimy w stonowanym ubraniu i delikatnej biżuterii. Czego możesz spodziewać się podczas interwiew? Praktycznie wszystkiego nawet najbardziej abstrakcyjnych pytań, próśb i testów. W końcu sprzedajesz najlepsze co masz: swoja osobę. Oto przykładowe pytania:

  1. Proszę opowiedzieć jakiś dowcip, zabawną anegdotę z życia.

Ludzie cenią sobie poczucie humoru i właśnie śmieszne reklamy najtrwalej zapadają im w pamięć. Jest to niezwykle poszukiwana cecha w pracownika agencji reklamowej.

  1. Proszę przygotować prezentację multimedialną/fragment bloga internetowego na temat odkrycia kilofa górniczego na Neptunie.

Bardzo ważna jest umiejętność ukrywania zaskoczenia. Wszelkie zadania wypełniaj z należytą powagą. Pamiętaj, że równocześnie oceniana jest twoja odporność na stres i podzielność uwagi. Rekruter może załączyć „Kevina samego w domu” dla próby odwrócenia twojej uwagi.

  1. W jaki sposób przekona Pani/Pan sprzedawcę kapci góralskich na miejskim bazarze do zainwestowania w kupna reklamowych chusteczek higienicznych?

Przy tym zadaniu, będzie sprawdzana twoja kreatywność oraz umiejętności sprzedażowe. Wszystkie chwyty dozwolone.

  1. Spodziewaj się psychotestów.

Niektórzy kandydaci do pracy w agencji reklamowej, podczas swojej rozmowy kwalifikacyjnej zostali proszeni o narysowanie zwierzęcia, które najbardziej lubią. Następnie specjaliści dokonywali ich opisu psychologicznego na podstawie wybranego zwierzęcia, czy kształtu i koloru kreślonych linii.

  1. Jakie umiejętności chciałbyś/chciałabyś w sobie rozwijać?

Praca w reklamie wiąże się z ciągłym doskonaleniem zdolności. Agencja nie potrzebuje w swoim zespole człowieka bez wizji własnej przyszłości i zdolności do wnikliwej samooceny i rozwoju.

Na koniec przygotuj swoje portfolio i zapomnij o nieśmiałości. Mów na temat a wszystko pójdzie po twojej myśli.