Rozmowa o pracę Archiwisty (Rejestratora)

Wydawać by się mogło, że w dobie powszechnej cyfryzacji i elektronicznego magazynowania i przetwarzania danych zawód archiwisty/rejestratora jest mało atrakcyjny. Nic bardziej mylnego. Osoby z odpowiednim wykształceniem znajdą pracę w wielu urzędach i instytucjach, które muszą przez określony czas przechowywać i udostępniać materiały archiwalne. Archiwista/rejestrator zajmuje się porządkowaniem i kwalifikowaniem dokumentów do archiwizowania. Skończyłeś studia (archiwistykę w ramach kierunku: historia) i chcesz pracować na stanowisku archiwisty/rejestratora? Napisz ciekawe CV a potem zachwyć pracodawcę na rozmowie kwalifikacyjnej.

Profesjonalny archiwista/rejestrator musi znać przepisy, na podstawie których funkcjonuje archiwum, w którym pracuje. Osoba ta tworzy bazy danych, teczki akt oraz ewidencjonuje dokumenty. Musi dbać o to, aby dane były odpowiednio przechowywane (m.in. zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną). Poza tym, archiwista/rejestrator powinien dbać o porządek w archiwum oraz badać temperaturę i wilgotność powietrza, aby zapewnić prawidłowe warunki przechowywania zgromadzonych materiałów.  Archiwista/rejestrator musi być skrupulatny, cierpliwy, opanowany i dokładny. Marzy ci się taka praca? Złożyłeś już podanie? To teraz przygotuj się na rozmowę o pracę.

Nie każda osoba, która zaczyna szukać pracy zdaje sobie sprawę, jak długi i żmudny może być to proces. Oczywiście czasem zdarza się, że od złożenia życiorysu zawodowego do podpisania umowy minie niewiele czasu, jednak najczęściej kandydat musi przejść kilka etapów kwalifikacji. Pierwszym z nich jest z pewnością złożenie aplikacji, która może otworzyć nam drzwi do kariery. Jeśli nasze CV spodoba się rekruterowi, to zaprosi nas na rozmowę kwalifikacyjną. Należy pamiętać, że jest to od pomyślnego przebiegu rozmowy o pracę zależeć będzie nasza przyszłość. Musisz być świadomy, że to nie jest zwykła pogawędka, ale spotkanie które zaważy na twojej karierze.

Chcesz dobrze wypaść podczas rozmowy o pracę, ale nie wiesz na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę? Nie martw się! Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, które pomogą ci z sukcesem przejść przez rozmowę kwalifikacyjną na stanowisko archiwisty/rejestratora.

O czym należy pamiętać, przygotowując się do rozmowy o pracę archiwisty/rejestratora?

  1. Komisja, z którą będziesz rozmawiać musi widzieć, że jesteś profesjonalistą, dlatego zanim zjawisz się w gabinecie potencjalnego szefa, postaraj się zdobyć informacje dotyczące firmy do której aplikujesz (np. czym się zajmuje).
  2. Na rozmowę o pracę ubierz się elegancko i schludnie. Wyzywający czy niechlujny strój nie jest mile widziany. Zbyt mocny makijaż również może zostać negatywnie odebrany.
  3. Jeśli zostajesz zaproszony na konkretną godzinę to postaraj się być chwilę wcześniej, aby spokojnie ściągnąć płaszcz i ochłonąć po podróży. Pod żadnym pozorem nie możesz się spóźnić.
  4. Kiedy rekruter zaprosi cię do gabinetu – wejdź i poczekaj, aż zachęci cię do tego, abyś usiadł. Bądź miły i grzeczny.
  5. Przygotuj się na to, że komisja będzie pytać o doświadczenie i wykształcenie. Musisz znać twoje CV, aby móc wyjaśnić wszelkie wątpliwości.
  6. Jedno z pytań może dotyczyć oczekiwanych zarobków. Zorientuj się, ile może wynosić pensja na stanowisku, o które się starasz aby podać realną kwotę.

Zastosuj w praktyce nasze porady a zobaczysz, że praca archiwisty/rejestratora jest na wyciągnięcie ręki.